Do kogo skierowana jest Polityka Prywatności?
- Ty i Teraz, Magdalena Pawlak, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem NIP 1180469548, REGON 14599464, mieszcząca się w 03-111 Warszawa, ul. Podróżnicza 19i przywiązuje szczególną uwagę do prywatności użytkowników korzystających ze stron internetowych https://www.tyiteraz.pl/ („Strony internetowe”). Jeżeli korzystasz z tej Strony Internetowej, Polityka Prywatności jest przeznaczona dla Ciebie.
Postanowienia ogólne
- Niniejsza polityka prywatności sklepu internetowego ma charakter informacyjny, co oznacza, że nie jest ona źródłem obowiązków dla Klientów Ty i Teraz.
- Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem sklepu internetowego jest firma Ty i Teraz Magdalena Pawlak, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem NIP 1180469548, REGON 14599464, mieszcząca się w 03-111 Warszawa, ul. Podróżnicza 19i.
- Dane osobowe Klienta są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. W sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) -dalej jako „RODO” oraz ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
- Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są przetwarzane zgodnie z prawem. Zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami. Merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
Cel i zakres zbierania danych oraz odbiorcy danych na Stronach Internetowych.
- Każdorazowo cel, zakres oraz odbiorcy danych przetwarzanych przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez Usługobiorcę lub Klienta na naszej Stronie Internetowej. Przykładowo jeżeli Klient w trakcie składania Zamówienia wybierze odbiór osobisty zamiast przesyłki kurierskiej, to jego dane osobowe będą przetwarzane w celu zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży, ale nie będą już udostępniane przewoźnikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- Możliwe cele zbierania danych osobowych Usługobiorców lub Klientów przez Administratora:
- zawarcie i realizacja Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej (np. Konto)
- Możliwi odbiorcy danych osobowych Klientów naszych Stron Internetowych:
- W przypadku Klienta, który korzysta ze sposobu dostawy przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta na naszych Stronach Internetowych z elektronicznych sposobów płatności lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności na naszych Stronach Internetowych. W naszym przypadku dane dot. Transakcji są przekazywane do: PayU S.A. ul. Grunwaldzka 182 60-166 Poznań NIP: 7792308495 REGON: 300523444
- Twoje dane są także przekazywane firmie księgowej do celów rozliczeniowych – jeśli jesteś naszym klientem.
W wypadku Klientów nie będących konsumentami Administrator może przetwarzać dodatkowo nazwę firmy oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP) lub Regon Klienta.
- Podanie danych osobowych, o których mowa w punkcie powyżej może być niezbędne do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej na naszych Stronach Internetowych. Każdorazowo zakres wymaganych do zawarcia umowy danych wskazany jest uprzednio na naszej stronie internetowej oraz w Regulaminie.
- Jak zbieramy Twoje dane na naszej stronie internetowej?
Jeżeli odwiedzisz naszą stronę, w sposób automatyczny zbierane są dane informatyczne dot. Twojej wizyty, w szczególności:
Adres IP,
Rodzaj systemu operacyjnego,
Rodzaj/typ przeglądarki
Sama wizyta na naszej stronie nie wymaga od Ciebie żadnych innych informacji ani danych osobowych.
Zbieranie pozostałych danych następuje dobrowolnie w inny sposób, np. Za pomocą telefonu, poczty e-mail czy poprzez stosowne formularze tylko, gdy chcesz nam takie dane przekazać. Możesz przekazać nam dane osobowe, które mogą zawierać: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, adres zamieszkania.
Podsumowując, Twoje dane możemy zbierać w celach:
Odpowiadania na Twoje zapytania (jeżeli zadzwoniłeś lub napisałeś do nas poprzez jeden z formularzy)
- Marketingu własnych produktów (jeśli jesteś naszym Klientem lub wyraziłeś na to zgodę)
- Przesyłania newsletterów – jeśli wyraziłeś na to zgodę.
- Twoje dane będziemy przetwarzać do czasu zakończenia korespondencji w danej sprawie lub do czasu wykonania zawartych pomiędzy nami umów. Jeśli zapisałeś się na newsletter będziemy je przetwarzać tak długo, jak nie wycofasz swojej zgody.
- Cookies i dane eksploatacyjne
- Pliki Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej Strony Internetowe (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfonu – w zależności z jakiego urządzenia korzystasz). Szczegółowe informacje dot. plików Cookies, a także historię ich powstania można znaleźć m.in. tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko.
- Strony wykorzystują cookies w celu przetwarzania działań re-marketingowych polegających na prezentowaniu reklam zachęcających do powrotu na nasze Strony Internetowe lub skorzystania z promocji, a także reklam spersonalizowanych.
- Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez odwiedzających ze Stron Internetowych w następujących celach:
- identyfikacji klientów jako zalogowanych w sklepie internetowym i pokazywania, że są zalogowani,
- zapamiętywania produktów dodanych do koszyka w celu złożenia zamówienia,
- zapamiętywania danych z wypełnianych Formularzy Zamówienia, ankiet lub danych logowania do sklepu internetowego,
- dostosowywania zawartości stron internetowych do indywidualnych preferencji Klienta, np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony oraz optymalizacji korzystania ze stron sklepu internetowego,
- prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze Stron Internetowych.
- Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności sklepu internetowego (przykładowo niemożliwym może okazać się przejście ścieżki zamówienia poprzez Formularz Zamówienia z uwagi na niezapamiętywanie produktów w koszyku podczas kolejnych kroków składania zamówienia).
- Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez nasze Strony Internetowe – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. W braku wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies.
- Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej, z której korzystasz.
VII. Podstawa przetwarzania danych
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak niepodanie wskazanych na Stronie Internetowej oraz w Regulaminie Sklepu Internetowego danych osobowych niezbędnych do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej skutkuje brakiem możliwości zawarcia tej umowy.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych Usługobiorcy lub Klienta jest konieczność realizacji umowy, której jest stroną lub podjęcia na jego żądanie działań przed jej zawarciem. W przypadku przetwarzania danych w celu marketingu bezpośredniego własnych produktów lub usług Administratora podstawą takiego przetwarzania jest:
- uprzednia zgoda Klienta,
- wypełnienie prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez Administratora (zgodnie z art. 23 ust. 4 Ustawy o ochronie danych osobowych za prawnie usprawiedliwiony cel uważa się w szczególności marketing bezpośredni własnych produktów lub usług Administratora),
- W przypadku przetwarzania danych w celu wyrażenia przez Klienta opinii o zawartej Umowie Sprzedaży podstawą takiego przetwarzania jest zgoda Usługobiorcy lub Klienta.
VIII. Prawo kontroli i dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
- Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorze danych Administratora, a zwłaszcza prawo do: żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
- W przypadku udzielenia przez Klienta zgody na przetwarzanie danych w celu marketingu bezpośredniego własnych produktów lub usług Administratora zgoda może być odwołana w każdym czasie.
- Jeśli Administrator zamierza przetwarzać lub przetwarza dane Klienta w celu marketingu bezpośredniego własnych produktów lub usług Administratora, osoba której dane dotyczą uprawniona jest także do: wniesienia pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania jej danych ze względu na jej szczególną sytuację, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych.
- Powyższe uprawnienia opisane w pkt. 1-4 Usługobiorca może realizować zgodnie z zasadami opisanymi w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46 WE (RODO), kontaktując się z Administratorem pod adresem: Ty i Teraz, Magdalena Pawlak, ul. Podróżnicza 19i, 03-111 Warszawa, email: biuro@tyiteraz.pl.
- Jeśli chcesz zaprzestać otrzymywania od nas newslettera wystarczy, że klikniesz odpowiedni link znajdujący się w jego stopce.
- Postanowienia końcowe
- Strony internetowe mogą zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Administrator namawia by po przejściu na inne strony, zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną. Niniejsza polityka prywatności dotyczy tylko stron internetowych wspomnianych w pierwszym punkcie niniejszej Polityki Prywatności.
- Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- Administrator odpowiednio udostępnia następujące środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną:
- Zabezpieczenie zbioru danych przed nieuprawnionym dostępem,
- Dostęp do Konta jedynie po podaniu indywidualnego loginu i hasła,
- Certyfikat SSL.